De första dagarna som tant

Jag tycker om att fylla år. Inte just det där med att bli ett år äldre, utan resten. Det är svårt att beskriva men jag tycker om det.

Tisdag var en bra dag. Fredrik & co. dök upp, jag, Gustaf och Johan begav oss till stranden med varsin glass i högsta hugg. Solen sken och det blev årets första dopp, som faktiskt var riktigt varmt. På kvällskvisten blev det tårta, tyvärr tvingades Fredrik & co. avvika tidigare än planerat då Frankrike hade mage att ställa in tåget just den kvällen. Men vi andra åt tårta och de sjöng för mig och jag fick fina presenter och hade det allmänt bra. Sen ringde jag hem och fick en mycket vacker tvåstämmig sång från mina söta föräldrar och sen gick jag och la mig och kunde inte somna.

Den allra bästa presenten fick jag från Skellet i form av några små bokstäver som, om man använde dem på rätt sätt, blev en helt galet bra film. Världens bästa film skulle jag tro (frånsett ballongbus-filmen som ju faktiskt spelar i en egen division). Så tack till alla fina och duktiga skådespelare som förgyllde min 21:a 24 juni.

När jag vaknade i onsdags var jag helt sjukt trött så jag la mig på en soffa och försäkrade mig om att så länge jag hör barnen är det lugnt. Barnen hördes och bara för att jag var trött gjorde jag en 12-timmars arbetsdag. Det borde vara förbjudet. Hujedamej så trött jag var. Men är man gammal så är man!!$

Igår skulle jag också ha jobbat hela dagen om det inte hade varit för de snälla grannarna (som även tar barnen idag på eftermiddagen). Jag gick ner till stranden och blev, om inte brun, så i alla fall rödbrun.. Alltid något.

Imorgon bitti flyttar jag till Fredrik & co. över helgen, ska bli mycket skönt.
I övrigt så är det hett. Stekande hett. T-shirt är för varmt, jag har provat. Men man ska inte klaga!

Hoppas att ni inte fryser ihjäl där hemma, det vore ju för tråkigt!

/Johanna Jonsson, direkt från Nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0