Turist-tisdag

Konstaterande 1: Det är och förblir varmt.
Konstaterande 2: Jag tycker om att bara behöva anpassa mig efter mig själv.
Konstaterande 3: Man dricker alldeles för lite när det är varmt.

Idag har jag varit utomlands. Närmare bestämt i Monaco. Jag ska försöka att inte bli tjatig men det är fånigt varmt ute, luften står still och att gå ut är rena självmordet.

Men idag åkte jag alltså till Monaco och lekte turist. Stod mitt på ett öppet torg klockan 12 och trodde i min enfald att det inte skulle vara jättejobbigt. Ack så jag bedrog mig, det var jättejobbigt. Att bara andas var en tuff uppgift. Men jag överlevde och sen gick jag och tittade på fiskar. Fiskar är roliga, men jag skulle inte vilja bo med dom. Jag såg en jätterolig fisk, fast de var flera, men de var rosa. Verkligen jätterosa. Det var kul. Sen insåg jag också att muränor är jättefula och läskiga, inget man skulle vilja stöta på i en mörk gränd direkt (stor risk att det skulle hända Johanna).
Summa sumarum; fiskar är kul och muränor är inga fiskar.
Sen spatserade jag runt på nya vägar tills jag fick ont i fötterna. Då tog jag tåget hem!

Igår var det måndag och jag svettades ihjäl jättemånga gånger innan det blev så pass svalt ute att jag orkade pallra mig till stranden och kyla av mig lite in the sea. Sen gick jag hem och pratade med Britta i telefon i typ 3 timmar och 40 minuter. Så blir det lätt när man inte har träffats på 7 månader.. Det var i alla fall väl investerad tid och det bästa av allt är ju att vi ses supersnart!

I övrigt har jag ätit middag med en massa trevliga människor, i lördags var det familjemiddag och all tiramisu som blev över fick jag släpa hem. Tiramisu är inget man blir smal av, men det är gott och hemskt enkelt att göra!
I söndags åts det med Monica, Helena och Johan. Mycket trevligt det också.

Imorgon är det onsdag. Inga planer. Men förmodligen svettas några liter och längta hem en smula.

/Johanna Jonsson, direkt från Nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0