Upplopp

Avlösningen i Bregottfabriken gick efter några om och men ganska bra. Flygplan som var försenade två timmar åt höger och vänster osv. Jag lyckades roa mig i ungefär 4,5 timme på Nice flygplats, gör om det om ni törs!

Sen har jag umgåtts med moster, morbror och kusiner. Badat, solat och sovit. Firat nationaldag på franska och köpt biljett till jazzfestivalen.

Nu är det upploppet kvar. Om en vecka är Ingrid och barnen på väg till Sverige och jag ska försöka mig på lite semester. Fast egentligen har jag mest bara hemlängtan. Jag tror att det är normalt.

Idag har jag strukit jättemånga skjortor men det gjorde inget för Thomas tyckte att jag hade blivit brun. Kanske inte på grund av strykningen men ändå. Sen kom jag in på det programmet på universitetet som jag sökte men inte vill gå. Än.

Just nu vill jag bara att det ska bli typ 5:e augusti så att jag kan få börja packa och bli snurrig av hemlängtan. Men tiden går som bekant fort. På fredag flyttar jag till Golfe Juan för ytterligare en natt och sen är det ju som bara resten kvar.

/Johanna Jonsson, direkt från Nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0