I medelhavski, sardinski simski...

Något av det skönaste som finns i vår värld skulle kunna vara att bara vara.

För tillfället bara är jag och jag tycker personligen att jag är ganska bra på det. Jag njuter av lugnet och tystnaden. Den tystnad som är frånsett bullret från motorvägen och plasken från grannens pool. Men oj så skönt det är, på riktigt!

I onsdags var jag alltså på jazzfestival. Det var ungefär hur coolt som helst. Jazz är ju kanske inte helt min grej men det var riktigt häftigt och tydligen såg jag några av de största. Nu återstår det bara för mig att begripa det också.. Men kul var det och kvällens konstaterande var att elfiol är stenhårt!

Igår gjorde jag inte så mycket. Tvättade och strök och hade mig. Sen kom Thomas och befriade mig. Till stranden bar det av och hjälp så skönt det var. Thomas tyckte att det var iskallt i vattnet, jag tyckte att det var varmt. Allting är relativt! Sen somnade vi på varsin handduk och sov i trekvart. Också galet skönt. Dock inga sjöborrar men roliga medelhavsfiskar beskådades, bl a såna små som i Sverige simmar runt i akvarium..

Idag klev jag upp kl 11. Mådde lite illa igår kväll vilket höll i sig imorse därför tyckte jag att jag lika gärna kunde ligga kvar i sängen. Sen gick jag till Cap och klippte mig. Inte mycket men lite. Skönt att få det gjort och det blev faktiskt ganska snyggt. Efter det handlade jag, vuxet Johanna. Nu är jag less på att inte ha någon frukost så imorgon blir det både yoghurt och knäckebröd, måste ju börja värma upp inför hemkomsten..
Sen har jag och Jean-Claude varit bilmekaniker. Just nu står det två bilar på infarten som inte har någon lust att starta, inte ens efter att vi hade kramats lite med dom. Bilmekaniker är nog inget yrke för mig ändå..

Ikväll ska jag och Jacqueline göra tiramisu för imorgon är det familjemiddag, trevligt och gott ska det bli!

/Johanna Jonsson, direkt från Nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0